Trinxat de la Cerdanya

Potser vaig una mica tard, però més val tard que mai diuen!
I si, participo en el repte de la recepta viatgera!


La veritat es que el meu viatge està dins Catalunya! Volia fer una "Tarta sacher", per recordar el meu viatge de lluna de mel a Viena... però; dos petits, una casa... no he pogut! I finalment me decantat per un plat que fem molt a casa, molt fàcil i sa... bé, sa; jo poso una mica bastant d'oli... però en fi! no deix de ser verdura...

El plat em transporta al Gironès... la veritat és que cada cop que me quedat embarassada (tinc dos nens), durant l'embaràs em fet un viatge a Girona... em visitat la Garrotxa, Osona, L'Alt Empordà... Ens encanta el clima, els paisatges, la gent... De fet, els dos noms dels nens els vam escollir allí... tranquils, sense la influència de la famili!!! (je, je...) i el del segon fill, en Pol, fins hi tot prové d'un poble d'allí (San Pol de Mar)... però no m'enredo, que el tema es la recepta...

De fet, no se a quin dels llocs, no ho recordo, crec però, que a Besalú... vaig menjar aquest plat, i em va encantar... i des de llavors, que quan el faig a casa, em fa pensar en les vacances a Gironès... en els embarassos... en el veure les muntanyes i la mar a tocar...


En fi, el meu plat de fet, es un plat típic de la Cerdanya, lloc que em queda pendent de visitar! Jo ús el presento com el fem a casa...

INGREDIENTS per a 4 persones:

  • 1 Col
  • 600gr de patates
  • 4 talls de cansalada
  • 8 dents d'all
  • 400 gr de bacó tallat a trossos (en la recepta original no n'hi posen)
  • sal
  • oli d'oliva
PREPARACIÓ:

  1. Netegem les fulles de la col, li trèiem el tronc, i pelem les patates.
  2. Ho posem a bullir durant uns 25-30 minuts en una olla gran amb aigua i una mica de sal.
  3. Ho retirem, ho escorrim, i les trinxem amb la forquilla en un plat.
  4. Entre tant en una paella grossa (jo utilitzo una wok) tindrem oli calent on sofregirem els alls tallats a làmines, i el bacó tallat a trossets) Quan ho tinguem daurat, i afegim la verdura, i ho remenem fins que quedi tot ben mesclat.
  5. A la planxa courem sense oli, la cansalada.
  6. I ja podem muntar el plat. Si l'acompanyem de pa amb tomàquet i un bon vi negre! ni ha per llepar-se'n els dits!


Comentaris

  1. mmmm és boníssim el trinxat!!! Jo també hi poso un pèl de botifarra negra, que ja sé que tampoc s'hi posa a l'original, però m'encanta com queda. Està rebó, i gairebé mai en faig! Una llàstima. A veure si ara que m'ho has recordat ho faig aquest cap de setmana!

    Déu n'hi do la feinada amb els reptes! Felicitats!

    ResponElimina
  2. A casa el trinxat ens encanta, i a tu t'ha quedat fantàstic Gemma! en Jordi és d'Olot així que anem sovint per aquestes terres.
    Esperem que algun dia ens facis el sàcher de Viena!!!
    petonets i moltes gràcies per participar.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

♥ Tot i que no sempre tinc temps, i en ocasions no puc contestar els missatges, m'encanta que em visitis i sobretot que em deixis un comentari! això em demostra que el bloc es viu!
Gràcies per passar per aquí, i per les teves opinions... entre tots aprenem. I aquesta es una de les finalitats del meu bloc, aprendre i donar a conèixer.
Petonets! i torna aviat!!!

Entrades populars