Bundt Cake de Vainilla


Bundt Cakeun pa de pessic que a mi, sempre m'havia cridat l'atenció, potser la forma, que sols necessita la massa i ja el trobes preciós sense cap decoració extra...

En fi, que aquest dia anava per Reus, i caminant, caminant vaig entrar a "casa viva", vaig mirar, mirar, i mirar... i de sobte el vaig veure. De fet, no volia pas comprar-lo, no anava per agafar-lo, però la temptació va ser massa forta i no mi vaig poder resistir. Feien descompte, n'hi havia pocs, sempre m'havia fet il·lusió..., ràpidament ja vaig pensar que li tenia la ubicació perfecta a l'armari de casa... en fi, en aquell moment et venen a la ment 1000 raons per necessitar-lo! i cap que et digui el contrari! i finalment, vaig sucumbir... Vaig comprar un motlle de Bundt Cake!

Després fora la tenda, vaig pensar! el meu home em farà sortir de casa, perquè últimament no paro! pastissos, galetes decorades... però res, va ser un lapsus de 2 segons... ara ja el tinc!

La veritat, ès que no en sabia la història, pensava que era un motlle diferent i molt bonic i prou, no sabia cap recepta per fer un pastís... res, res de res. Però per sort estic envoltada de molts blocs brillants dels quals ja sóc fanàtica que m'ho van descobrint tot!
 

Q ès? Pel que es veu, el Bundt Cake, no deix de ser un pa de pessic, que fornegem en un motlle amb unes característiques especials que s'anomena Bundt! Aquest, va ser creat pel sr. David Dalquist en 1950, a petició d'una companyia alemana, que volia elaborar uns pastissos anomenats Kugelhoph, que en aquell temps s'estaven fent molt populars a estats units. Fins aleshores per fer-los utilitzaven un motlle de ceràmica molt pesat, i en demanaven un que fos més lleuger. I llavors va ser quan el sr. Dalquist en va crear un d'alumini conegut amb el nom de Bundt. Les característiques del Bundt són; el forat central de què està format, per on passa l'aire calent durant la cocció, i el dibuix que té marcat, que permet que ens surti un pa de pessic amb unes formes molt sugerents!

Actualment n' hi ha moltes de formes del motlle... però la més famosa i l'original, va ser registrada en l'empresa Nordic Ware, fundada en 1946.

A més! és tan famós que pel que es veu ja té dia internacional! el 15 de Novembre!





Bé, però prou d'escriure, i anem a posar la recepta (extreta d'un dels meus blocs resposters preferits; el rincon de Bea)

INGREDIENTS: 
  • 200 gr. farina
  • 50 gr. Maicena
  • 2culleretes llevadura química, Royal (equival a uns 6 gr)
  • 3/4 cullereta de sal
  • 285 ml. nata líquida per montar ben freda
  • 3 ous XL
  • 200 gr. sucre
  • 2 culleres (jo les vaig fer soperes) d'extracte de vainilla

PREPARACIÓ:
Cal que digui que ja l'he feta 3 cops, i en el segon cas, en el que més m'havia de lluir perquè el portava de postres a un dinar familiar, doncs, pifiada! se'm va enganxar al motlle... però en fi, l'he tornar a fer, i si respectes el temps marcat surt bé! Aquestes fotos són de la 3a vegada!
  1. En primer lloc tamisem juntes: farina, maizena, sal, llevat.
  2. Entre tan ja posem el forn a 175º.
  3. Pintem el motlle amb oli o mantega.
  4. Batem lleugerament els ous (que haurem tret una estona abans i tindrem a temperatura ambient), i anem afegint-hi el sucre a poc a poc, perquè s'integri bé.
  5. Muntem la nata en un bol a banda (traurem la nata de la nevera just al moment de  fer-la servir, així la tindrem ben freda). Aconsello fer-ho en un bol alt, perquè esquitxa una mica!
  6. I finalment ho ajuntem tot! però per parts: Al bol dels ous anem incorporant en 3 cops la mescla de farines, fins que estiguin ben integrades.
  7. I després la nata, també en 3 cops.
  8. I ara si, un cop llesta la massa, la posem al motlle. I l'introduirem tota pel mateix cantó... ella ja anirà escampant-se pel motlle sola, així tots els racons del motlle estaran plens de la massa.
  9. Treiem les bombolles d'aire de la massa amb l'espàtula, en cas de què n'hi hagi, i ho posem al forn sobre la reixa! així flueix l'escalfor per igual en tot el motlle. I no ho obrim fins passats uns 35-45', en el meu forn als 37'!

  1. Ara deixarem el motlle sobre una reixa alta, per atemperar-lo i que és desenganxi del motlle sense dificultat. Exactament 10 minuts! el temps és important, jo ho he comprovat, en la segona ocasió que el vaig fer, se'm va enganxar una mica al motlle, suposo que no el vaig posar sobre la reixa alta i l'aire no corria per sota del motlle, la massa es va humitejar amb la mateixa calor... i van passar més de 10 minuts... en fi, que ara ho faig tot com diu la recepta i hem queda bé.
  2. Passats els 10 minuts, el sacsem perquè es separi de les parets dins el mateix motlle (movem cap als costats i de dalt cap baix) i ara si, utilitzem la reixa, per posar-lo de cap per ball i el deixem refredar completament sobre aquesta). (Jo utilitzo la reixa del microones que serveix per torrar el pa...)
  3. Bon profit!!!

Comentaris

  1. No te' penediràs, has comprat un motlle preciós! el meu també és d'aquesta marca i em va molt bé.
    petonets

    ResponElimina
  2. Doncs aquest t'ha quedat perfecte. Si, el motlle és preciós!
    Acabo de descobrir-te i em sembla que he fet una gran trovalla. M'agrada el blog i t'aniré seguint. Petons i gràcies per passar per la meva cuina.
    Feliç semana!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

♥ Tot i que no sempre tinc temps, i en ocasions no puc contestar els missatges, m'encanta que em visitis i sobretot que em deixis un comentari! això em demostra que el bloc es viu!
Gràcies per passar per aquí, i per les teves opinions... entre tots aprenem. I aquesta es una de les finalitats del meu bloc, aprendre i donar a conèixer.
Petonets! i torna aviat!!!

Entrades populars