Anem de picnik: Entrepà enrotllat

"el promès és  deute" o "lo prometido es deuda" en castellà.

En fi, que fa un temps, xafardejant blocs de cuina, vaig descobrir l'entrepà enrotllat en el bloc del Bon Tiberi. I tal i com li ho vaig comentar, aquest era un plat que hauria de fer!
I avui ha estat el dia escollit!
El meu fill ha marxat d'excursió a primera hora del matí, i per dinar li he fet un entrepà... i tot pensant en el que podríem menjar nosaltres per dinar, m'ha vingut a la ment aquesta recepta! a més, ara que ve l'estiu, a nosaltres ens encanta menjar a la platja, o si anem al parc d'atraccions... en fi que si surt bo, el repetirem.
De fet, estic escrivint, i encara no ha sortit del forn, solament n'he preparat la massa i el farcit i ara el tinc esperant, bé, deixant que el llevat faci la seva feina...
Ja han passat 40 minuts, però el deixaré una estona més...
Tic-Tac-Tic-Tac..............

Mira, ja ha sortit! aquí el teniu:


Bé, ús n'escric la recepta!



INGREDIENTS:

Per la massa



  • 25 grs de mantega
  • 25 grs de sucre
  • 15 grs de llevat fresc
  • 250 grs de farina
  • 1 culleradeta de sal
  • 125 ml de llet







  • Pel Farcit:

                                                                       
    • 5 talls de formatge
    • 4 cullerades tomaca triturada
    • 2 pebrots del piquillo tallats a làmines
    • 2 llaunes de tonyina
    • un grapat d'olives
    • orenga, oli i sal.


    PREPARACIÓ:

    1. Mesclo la llet, la mantega i el sucre en un bol.
    2. A continuació i afegeixo el llevat i ho mesclem tot fins que ben integrat. Llavors incorporo la farina i la sal i ho amassem.
    3. En el meu cas, jo no he fet dos entrepans, n'he fet un de gran, i el partiré després per la meitat. Per tant, estiro la massa en forma de rectangle, i col·loco els ingredients al centre. 
    4. Ara, enrotllo la massa amb els ingredients al centre, com si emboliquéssim un regal, però donant-li forma de cilindre aplanat. Deixant la part on s'uneix la massa a sota.
    5. Deixarem reposar l’entrepà uns 40 minuts fins que augmenti de volum (el temps és orientatiu ja que dependrà de la temperatura ambient) Jo l'he deixat reposar dins el forn tancat, però sense posar escalfor. I la veritat es que unes 2 hores.
    6. Bé, finalment escalfem el forn a 180ºC i courem l'entrepà durant uns 20 minuts aproximadament.

    Comentaris

    1. Que original! Te que star bonissim! Petons

      ResponElimina
    2. Però quin ritme de publicacions!
      Sembla un entrepà boníssim!!!!
      I suposo que es pot ser imaginatiu amb els farcits!
      Segur que el faig quan sigui l'ocasió!

      ResponElimina
      Respostes
      1. si, si... de fet de la recepta original jo ja he modificat el farcit! imaginació al poder!!!

        Elimina
    3. Se me ocurren miles de rellenos. Me parece una idea genial. Gracias por compartirla. Besos.

      ResponElimina

    Publica un comentari a l'entrada

    ♥ Tot i que no sempre tinc temps, i en ocasions no puc contestar els missatges, m'encanta que em visitis i sobretot que em deixis un comentari! això em demostra que el bloc es viu!
    Gràcies per passar per aquí, i per les teves opinions... entre tots aprenem. I aquesta es una de les finalitats del meu bloc, aprendre i donar a conèixer.
    Petonets! i torna aviat!!!

    Entrades populars