Espirals d'olives negres i parmesà en pasta de full.

I comencem la setmana forts!  després del premi, ús presento un aperitiu que provo al mateix temps que us l'ensenyo! Ja fa temps que el tinc en ment, però no l'havia fet mai, i avui me atrevit!

Un cop fet i provat, he de dir que m'agrada, però ja estic pensant de fer-li uns quants retocs per la pròxima vegada, però tot i així el resultat ha estat molt bo! de 10 bastonets que havia fet, ja solament en queden 4! i som dos a menjar-ne!

En fi, la recepta...

INGREDIENTS:

  • 1 làmina de pasta de full.
  • 100 gr d'olives negres sense pinyol
  • 50gr de formatge parmesà
  • 1 rovell d'ou
  • mantega
  • farina
  • un grapat de mozzarela


PREPARACIÓ:

  1. Poso el forn a calentar a 200º mentre preparo els bastonets.
  2. Estiro la massa de pasta de full al taulell a sobre del paper vegetal en que va recoberta. Espolvorejo amb farina, i la deixo ben estirada.
  3. Mentre, pico amb la batedora, les olives negres.
  4. Ratllo el formatge, i procedeixo a preparar-ho tot.
  5. A sobre de de pasta de full, en una meitat, posem les olives, la mozzarela i el parmesà. Poso dos o tres trossos de mantega (petits) i tanquem amb l'altra meitat de de pasta de full.
  6. La pintarem amb el rovell, i tallarem la massa a tires d'un dit de gruix (mes o menys). Aquí, es on jo he començat a tenir problemes... la massa ja era molt tova, s'enganxava al paper... en fi, que la he posat a la nevera uns 10 minuts i després he continuat.
  7. Doncs bé, amb les tires de de pasta de full, les giro com fent un espiral, i ja les col·loco en la safata per anar directe al forn.
  8. Si en aquest últim pas, surt una mica del farcit, es igual, jo al final el que m'ha caigut ho he tirat per sobre dels espirals de pasta de full... i quan està cuit, tot queda integrat...
  9. I res, 20 minuts a 200º i llestos! Segons la recepta, diu que es guarda en tuper hermètic 2 dies, jo no se si hi arribarem a demà!

Quins canvis hagués fet? a mi potser em falta una mica de gust salat, en aquests espirals el gust predominant són les olives, en els pròxims afegirè una mica d'anxoves... i potser una mica més de parmesà que també i lliga molt bé. Suposo que amb tonyina també tindrà el seu puntet! Però en fi, ús deixo amb aquests! Bon profit!

Comentaris

  1. Que bo i fàcil!! Per picar ideal! Petons

    ResponElimina
  2. Quina pinta, aquests espirals! I fàcils! això m'ho apunto per sorprendre els convidats un dia d'aquests... he he. petonets!

    ResponElimina
  3. Acabo de veure aquesta recepta en a la pàgina de lestevesreceptes.cat i no m'he pogut resistir de clicar. Sens dubte s'haurà de provar té una pinta genial

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

♥ Tot i que no sempre tinc temps, i en ocasions no puc contestar els missatges, m'encanta que em visitis i sobretot que em deixis un comentari! això em demostra que el bloc es viu!
Gràcies per passar per aquí, i per les teves opinions... entre tots aprenem. I aquesta es una de les finalitats del meu bloc, aprendre i donar a conèixer.
Petonets! i torna aviat!!!

Entrades populars