Carxofes al forn

Acostumada a casa els pares, que tenen estufa de llenya, la carn, la llonganissa, la ceba, el pebrot... tot té un altre gust, quan no es cuinat a les brases. Amb les carxofes em passava el mateix. A casa, només m'agraden a mi, i últimament no en feia mai. Ara, m'ha tornat a agafar la febre "carxofera" i per falta de brases, les he fetes al forn, i tinc que dir que estan per llepar-se'n als dits. 

Acostumbrada en casa de mis padres, que tienen estufa de leña, la carne, la langoniza, la cebolla, el pimiento ... todo tiene otro sabor, cuando no se cocina a las brasas. Con las alcachofas me pasaba lo mismo. En casa, sólo me gustan a mí, y últimamente no hacía nunca. Ahora, que me ha vuelto a coger la fiebre "alcachofa" y por falta de brasas, las he hecho al horno, y tengo que decir que están para chuparse los dedos.





Carxofes, les que vulgueu
oli, sal, pebre, aigua
i condiments com: parmesà, pernil, bacon, sobrassada... al gust.

Alcachofas, las que queráis
aceite, sal, pimienta, agua
y condimentos como: parmesano, jamón, bacon, sobrasada ... al gusto.



Avui crec que més val una imatge que mil paraules, així que teniu el pas a pas... en imatges. 
Hoy creo que más vale una imagen que mil palabras, así que aquí tenéis el paso a paso ... en imágenes.


Una vegada tenim tallada la carxofa, la posem en una safata apta pel forn. Mullarem el fons amb un dit d'aigua, d'aquesta manera ens quedarà més tendra tota ella després de la cocció. Però no us passeu, solament, mullem el fons. I prosseguim a condimentar les carxofes. Jo en vaig fer unes quantes solament amb un bon raig generós d'oli, sal i pebre. I les altres a més a més d'això, hi vaig afegir pernil salat tallat molt finet. Però com vulgueu, queda molt gustós amb sobrassada, bacon, parmesà... Sempre tallat finet, i ho intenteu fica fins al fons, perquè agafi bé el gust. Jo en la imatge en tinc per sobre, però la resta estava al fons de la carxofa. Tot plegat deliciós! Bon profit!!!

Una vez tenemos cortada la alcachofa, la ponemos en una bandeja apta para el horno. Mojaremos el fondo con un dedo de agua, de esta manera nos quedará más tierna toda ella después de la cocción. Pero no os paseis, solamente, mojamos el fondo. Y seguimos condimentando las alcachofas. Yo hice unas cuantas solamente con un buen chorro generoso de aceite, sal y pimienta. Y en las otras además de eso, añadí jamón serrano cortado muy fino. Pero como queráis, queda muy sabroso con sobrasada, bacon, parmesano ... Siempre cortado fino, y  intentad meterlo hasta el fondo, para que coja bien el sabor. Yo en la imagen lo tengo por encima, pero el resto estaba en el fondo de la alcachofa. Todo ello delicioso! Buen provecho!


Finalment ho posarem al forn uns 20 minuts a 180º
Finalmente lo pondremos en el horno unos 20 minutos a 180 º




Comentaris

  1. Que bones que són les carxofes, i així al forn, m'encanten! T'han quedat molt bé i les fotos són molt boniques ;)

    Petonets!

    ResponElimina
  2. Que bones, Gemma! jo de vegades faig la versió ràpida, i també déu n'hi dó! Les poso al microones, amb sal, pebre un raig d'oli, tapades i coent 5 minuts a màxima potència. No és com el forn exactament, però queden toves de debò, també!! Petons

    ResponElimina
  3. A casa les carxofes ens encanten! i segons el temps les fem al microones o al vapor de l'olla amb oli i pebre que és com més ens agraden. M'apunto aquesta versió que té una pintassa bona bona!

    ResponElimina
  4. M'ha donat una molt bona idea: no hi posava res dins de les carxofes, excepte sal, pebre i oli. Però aquestes carxofes amb trossets de pernil o sobrassada han d'estar delicioses. Les provaré. Petons.

    ResponElimina
  5. Les carcomes son bones de totes maneres, m'encanten!!!!

    ResponElimina
  6. Bon dia Gemma, pásate por mi blog a recoger tu premio Conóceme. Felicidades. Espero esto te anime a seguir regalándonos estas recetas tan apetecibles. Por cierto ayer cené la de alcachofas. Quedaron ricas. Merci.

    Un Saludo

    Xènia Roca

    http://mylittledolccorner.blogspot.com.es/2014/02/premio-conoceme-y-un-poquito-mas-sobre.html

    ResponElimina
  7. Que bones Gemma, m'encanten! A casa ens encarxofem tres o quatre menjades a la setmana, les comencem a coure al microones i les acabem al forn o a la graella !!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  8. Grеetings! I know this is somewhat off topic but I was wondering whіch blog plɑtfοrm are you usіng for
    this site? I'm getting fed upp of Ԝordρress becaսse I've had issuеs with hackers and I'm looking att
    alternativеѕ for another platfօrm. I woukd bbe fantastic iff you could point me in the direϲtion off a good platform.


    Viѕit my website :: cheap followers on twitter

    ResponElimina
  9. Excel·lent!! M'ho he passat d'allò més bé cuinant i desprès menjant! Em queda la sobrasada per testar un altre dia.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

♥ Tot i que no sempre tinc temps, i en ocasions no puc contestar els missatges, m'encanta que em visitis i sobretot que em deixis un comentari! això em demostra que el bloc es viu!
Gràcies per passar per aquí, i per les teves opinions... entre tots aprenem. I aquesta es una de les finalitats del meu bloc, aprendre i donar a conèixer.
Petonets! i torna aviat!!!

Entrades populars