Jarret de vedella amb verdures.

Buscant, buscant... quina nova recepta fer, la he trobada. Realment es típica, no gens nova, però jo no l'havia fet mai així la vedella, i el resultat ha estat un 10!!!
Està extreta del llibre de l'Isma Prados; AVUI CONVIDO JO. Tot i que jo com sempre, o per falta d'algun ingredient, o per pressa, la he modificada lleu ment.

Els ingredients són fàcils, i crec que és una recepta d'aquelles que és pot utilitzar en dies festius o que tens invitats, ja que realment es pràctica, perquè es pot fer el dia abans i no té molta feina.

INGREDIENTS:

  • Jarret de vedella (jo n'he utilitzat un ja enrotllat que venen al mercadona, que feia uns 800gr, i estava farcit de pinyons i prunes)
  • 1 ceba (grossa)
  • 2 pastanagues
  • 1 porro
  • 1 manat de farigola
  • sal, pebre i 1L d'aigua
  • 50 gr de bolets secs
  • 1 gota d'anís dolç (licor) (que jo no vaig pensar a posar!!!)

Per acompanyar la vedella, ell ho fa amb patates, mongetes i carbassa violí. Jo solament vaig utilitzar mongetes i patates cuites al vapor. 

PREPARACIÓ:

Mentre posem en remull en aigua tèbia els bolets secs, salpebrem la carn, i en una paella amb una mica d'oli la marquem per tots els cantons. 







En una safata apta per al forn, posem prèviament netejat i tallat a juliana: la ceba, les pastanagues, els bolets i la farigola. I afegim la carn ja marcada, i ho cobrim tot amb l'aigua en que haurem remullat els bolets.
 
 
Ho tapem tot, i ho coem al forn a 120ºC durant 4 o 5 hores, segons el gruix de les peces. Jo tenia pressa, i potser si ho faig com diu ell, és conserven millor les propietats dels aliments... en fi, jo ho vaig coure a 150ºC durant 1:30h-2h, i després, com que ho vaig fer la nit abans, ho vaig deixar dins el forn tapat amb la pròpia calor que encara generava aquest.


Al dia següent (o sinó quan la carn ja estigui més freda), la tallem i de les verdures i el suc, el calentes i jo vaig triturar-lo per fer-ne una salsa. Vaig utilitzar tot el líquid de la cocció i la 3/4 parts de les verdures i bolets. Ho vaig salar i ho tiro per sobre de la vedella ja tallada.  Un cop feta la salsa i hauria d'afegir l'anís (jo no hi vaig pensar).

Entre tant, en un cassó, he cuit les patates i les mongetes al vapor. I un cop cuites les afegeixo a la carn amb la salsa, perquè tot s'impregni i quedi més gustós. En fi, desitjo que ús agradi!



Comentaris

Entrades populars