Bunyols de Bacallà


Ara en l'època de quaresma, els bunyols són un menjar típic. I els preferits del meu home, tot i que a ell li agraden tot l'any, són els de bacallà.
Tenint en compte que el repte de la web Memòries d'una cuinera aquest cop, es presentar bunyols, ja siguin dolços o salats, doncs m'atreviré a fer-los i ha mostrar-los, a veure si algú s'anima i tenen èxit!
memòries d'una cuinera

INGREDIENTS (ja veureu la foto, però en surten molts!!! potser uns 20!)
  • 300 gr de bacallà estellat
  • 1/2 vas de llet (jo la faig desnatada, que és la que bevem)
  • Farina (n'anem afegint fins que quedi la massa espessa, no he calculat quanta...)
  • 2 alls
  • 2 ous
  • 1 cullerada de cafè de llevat
  • julivert
     
PREPARACIÓ
En primer lloc, el dia abans posem el bacallà en remull i anem canviant l'aigua cada 8 h uns 2 cops, per dessalar-lo.
L'agafem, i el piquem amb la trituradora, i reservem.
Separem els rovells de les clares.
En un bol, mesclem els rovells + farina + all picat + julivert tallat ben petit + llevat. I remenem fins aconseguir una pasta homogènia i espessa.
Afegim el bacallà i remenem.
I en un bol a part muntem les clares a punt de neu.
Finalment les afegim a la mescla que hem obtingut abans, i remenem de baix a dalt amb espàtula.

Ara, en una paella amb força oli (de Girasol) anem tirant cullerades de la mescla per anar fent els bunyols, o si és vol amb manega pastissera.

Els fregim i deixem sobre paper de cuina, perquè absorbeixi bé l'oli restant i bon profit!!!

 

Comentaris

  1. Són els preferits del teu home i els meus! no em cansaria mai de menjar-ne!!! moltíssimes gràcies per participar, el proper dia 1 publicarem el resum de totes les receptes participants. Molts petonets

    ResponElimina
  2. M'encanten, mira que me'ls he de fer per mi sola, a casa no en volen, i ja no em fa mandra!
    Petons i moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo ara també en sóc una aficionada! aquets divendres de quaresma, han estat el menú!!!
      Moltes gràcies pel comentari!!! m'ha fet ilusió participar, i espero poder-ho fer més en el futur... això d'estar conectada amb gent per una afició, que a més pots fer a casa... com és el cuinar, trobo que es molt bonic! i a la vegada divertit! petons i gràcies!!!

      Elimina
  3. Jo ara també en sóc una aficionada! aquets divendres de quaresma, han estat el menú!!!
    Moltes gràcies pel comentari!!! m'ha fet ilusió participar, i espero poder-ho fer més en el futur... això d'estar conectada amb gent per una afició, que a més pots fer a casa... com és el cuinar, trobo que es molt bonic! i a la vegada divertit! petons i gràcies!!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

♥ Tot i que no sempre tinc temps, i en ocasions no puc contestar els missatges, m'encanta que em visitis i sobretot que em deixis un comentari! això em demostra que el bloc es viu!
Gràcies per passar per aquí, i per les teves opinions... entre tots aprenem. I aquesta es una de les finalitats del meu bloc, aprendre i donar a conèixer.
Petonets! i torna aviat!!!

Entrades populars