Risotto d'espinacs


 Què us sembla per fer al cap de setmana?
Una proposta fàcil, econòmica, boníssima, nutritiva...
En fi, jo la vaig fer fa uns quants dies, per sort la vam poder menjar amb tranquilitat, el gran el teníem a l'escola, l'altre dormint, així que la vam poder assaborir junt a una copeta de vi blanc fresquíssim, molt tranquils a la terrassa, menjant amb aquell aire que passa...
aaaaaaaaaiii! aire de vacances!!!
I que consti que encara no estem de vacances e!!! però un moment de relax, ja s'hi assembla, i amb l'estrés del dia a dia, s'agraeix...
Bé va passar l'hora del dinar i tot va tornar a la realitat. El més petit es va despertar, i corrents vaig anar a buscar al gran al cole  mentre el meu home a treballar...

INGREDIENTS
  • 250 gr d'arròs
  • 1 ceba
  • 100gr d'espinacs frescos
  • 100gr de formatge gorgonzola (jo el vaig utilitzar semicurado cremós del gran capitan: un raig ja que va amb un envàs com el ketchup)
  • 2 cullerades de formatge parmesà
  • 1 l de caldo de pollastre
  • 1/2 got de vi blanc
  • oli d'oliva
  • 4o 5 nous
  • sal i pebre.
PROCEDIMENT:
  1. Netejo els espinacs i els tallo a trossets (juliana) 
  2. Poso a calentar el caldo en un cassó fins que bulli.
  3. Ratllo la ceba i la sofregeixo en una cassola amb l'oli. Un cop agafi color, afegeixo l'arròs, i el saltejo un moment. Afegim el vi i deixem coure fins que s'evapori.
  4. Ara anem afegint el caldo lentament i anem remenant deixant que s'evapori el que hi ha abans d'afegir-ne més. Això potser tardarà uns 15 minuts+- es la part més pesada... perquè has d'estar pendent.
  5. Uns 5 minuts abans de que tinguem l'arròs cuit, afegirem els espinacs, remenarem i deixarem coure tot junt.
  6. Ara ja no tenim caldo, i l'arròs ja està cuit, doncs es el moment d'afegir els formatges. Remenem i deixem que es fonguin, quedarà una textura cremosa en tot el plat.
  7. Ho repartim així, calent en els plats, i ho espolvoregem amb les nous que abans haurem trossejat. Jo en deixo una de sencera per decorar.
  8. Apa! Bon profit!

A per cert, per la recepta em vaig inspirar en una de la revista Lecturas.

Comentaris

  1. Per casualitat he anat a parar al teu blog, fas coses bonissimes, felcitats.

    ResponElimina
  2. Uau! Boníssim, aquest arròs. I si fas servir espinacs frescos... encara millor! M'apunto la recepta, a veure si la faig aviat!

    ResponElimina
  3. Gemma, aquesta també la he aprovat amb nota!!!! Ara hem toca el pastis!!! Et volia demanar si podies penjar o enviar-me per mail la recepta de la base de les galetes....jijijiji. gracies

    ResponElimina
    Respostes
    1. ooolllleeee! ets la meva millor fan!!!! je, je!! me n'alegro de que us hagi agradat! la recepta de la massa de les galetes i el pas a pas, ja el tinc penjat, tot i que les fotos de les galetes no son tant boniques perque són les primeres que vaig fer... però la massa sempre he utilitzat la mateixa... per si de cas et deixo l'enllaç:
      http://pelplaerdecuinar.blogspot.com.es/2012/03/les-meves-primeres-galetes-per-decorar.html

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

♥ Tot i que no sempre tinc temps, i en ocasions no puc contestar els missatges, m'encanta que em visitis i sobretot que em deixis un comentari! això em demostra que el bloc es viu!
Gràcies per passar per aquí, i per les teves opinions... entre tots aprenem. I aquesta es una de les finalitats del meu bloc, aprendre i donar a conèixer.
Petonets! i torna aviat!!!

Entrades populars