Scones & Afternoon tea.


Si hi ha alguna cosa que agrada a la meva mare, són les series angleses... els vestits, l'ambient, els paisatges...el romanticisme que evoquen...
I tinc que dir, que jo també en sóc fan! Dos referents? la pel·lícula i llibre: Orgullo i prejuicio, i la serie Dawton Abbey.
Ens encanten! i com no,  en el dia de la mare, ens havíem de fer un petit homenatge!
Fa temps, en el famós bloc objetivo:cupkake perfecto, l'Alma ens proposava unes receptes de dolços britànics, típics de l'hora del té,  no me'n vaig poder resistir, i jo ja he fet els scones.

Si hay algo que gusta a mi madre, son las series inglesas ... los vestidos, el ambiente, los paisajes ... el romanticismo que evocan ...
Y tengo que decir, que yo también soy fan! Dos referentes? la película y libro: Orgullo y prejuicio, y la serie Dawtona Abbey.
Nos encantan! y como no, en el día de la madre, nos teníamos hacer un pequeño homenaje!
Hace tiempo, en el famoso bloque Objetivo: cupkake perfecto, Alma nos proponía unas recetas de dulces británicos, típicos de la hora del té, no me pude resistir, y yo ya he hecho los scones.


 

He de confessar que m'han costat una mica, tot i ser la recepta molt senzilla en quan als ingredients que la componen, no se si per la farina, o per la nata... o pel procés en general, alguna cosa em fallava... la primera vegada que els vaig fer, la massa se m'enganxava als dits! era horrible! pensaba; això ens menjarem? i com quedarà?

Debo confesar que me han costado un poco, a pesar de ser la receta muy sencilla en cuanto a los ingredientes que la componen, no se si por la harina, o por la nata ... o por el proceso en general, algo me fallaba ... la primera vez que los hice, la masa se ​​me pegaba a los dedos! era horrible! pensaba, esto nos comeremos? y cómo quedará?


Vaig afegir més farina, i mira... però no em deixava del tot satisfeta.
En la segona ocasió, vaig decidir de canviar de recepta, la de l'Alma, tot i que en les fotos té una pinta increïble, a mi em sembla que porta molta llet en proporció a la farina... però en fi, que haure de continuar provant perquè crec que el secret està en una altre punt... I no té res a veure la quantitat de llet, que segur que es la correcta, sinó que té a veure amb el punt on amassem, entre d'altres coses...
Bé, com us deia, vaig continuar mirant receptes... i de totes, i creieu-me, són moltes les que he buscat... me quedat amb la del repte whole Kitchen, que veig que ha utilitzat molta gent, i els resultats han estat molt bons...

Añadí más harina, y mira ... pero no me dejaba del todo satisfecha.
En la segunda ocasión, decidí cambiar de receta, la de Alma, aunque en las fotos tiene una pinta increíble, a mí me parece que trae mucha leche en proporción a la harina ... pero en fin, que tendré que continuar probando porque creo que el secreto está en otro punto ... Y no tiene nada que ver la proporción de leche que seguro que está bien, sinó el amasado entre otros...
Bueno, como os decía, continué mirando recetas ... y de todas, y creedme, son muchas las que he buscado ... me quedado con la del reto whole Kitchen, que veo que ha utilizado mucha gente, y los resultados han sido muy buenos ...

 
La vaig fer per primer cop, i com no, em va tornar a passar igual! i aquí si que ja em vaig molestar, perquè aquesta no porta llet, sinó que dur nata, i la proporció amb la farina sembla més ajustada... per tant, quan la vaig fer, i sem tornava a enganxar als dits ja no sabia que fer! vaig afegir més farina, per amassar sobretot, i finalment, vaig pode enfornar-los, i no van quedar gens malament! una mica boteruts, però deliciosos!

La hice por primera vez, y como no, me volvió a pasar igual! y aquí si que ya me molestó, porque ésta no lleva leche, sino que llevar nata, y proporción con la harina parece más ajustada ... por tanto, cuando la hice, y siempre volvía a enganchar a dichos ya no sabía que hacer! añadí más harina, por amasar todo, y finalmente, me pode hornearlos, y no quedaron nada mal! algo boteruts, pero deliciosos!
 

I al final, a la de les fotos, a la tercera! i ja sabeu que a la tercera bala vençuda, diu la dita... doncs, en aquesta ocasió, respectant les mateixes proporcions i la mateixa recepta, he fet dues variacions. L farina, i la nata. I la massa ha estat genial! ni s'enganxa als dits! ni necessita ni un gram més de farina... ni res de res... tot i que... (sempre hi ha d'haver un però...) he de confessar que no han crescut massa. Però bé, ja tindré una quarta ocasió, i en aquesta ja aniré pel llevat. Ara el resultat boníssim! Un homenatge de afternoon tea boníssim!!!
Us deixo amb la recepta i amb els canvis que he fet!

Y al final, a la de las fotos, en la tercera! y ya sabéis que en la tercera bala vencida, dice el dicho ... pues, en esta ocasión, respetando las mismas proporciones y la misma receta, he hecho dos variaciones. La harina, y la nata. Y la masa ha sido genial! ni se pega a los dedos! ni necesita ni un gramo más de harina ... ni nada de nada ... aunque ... (siempre tiene que haber un pero ...) debo confesar que no han crecido demasiado. Pero bueno, ya tendré una cuarta ocasión, y en esta ya iré por la levadura. Ahora el resultado buenísimo! Un homenaje de afternoon tea buenísimo!
Os dejo con la receta y con los cambios que he hecho!
 


260gr de farina (harina de trigo)
50 gr sucre (azúcar blanquilla)
10gr de llevat (levadura)
un pessic de sal (una pizca de sal)
75gr mantega molt freda (mantequilla en cubitos muy fría)
1 ou batut (huevo batido)
1 cullerada d'extracte de vainilla (cucharadita de extracto de vainilla)
120ml de nata
 
 
 
 
Escalfem el forn a 190º posant la safata al centre del forn.
Precalentamos el horno a 190º y colocamos la rejilla en el centro del horno.
 
En un bol, mesclem la farina, amb el sucre, el llevat i la sal. I afegim la mantega que tindrem molt freda i tallada a daus. Ho mesclem amb l'ajuda dels dits, obtenint al final un aspecte de molles. Reservem.
En un bowl mezclamos la harina, con el azúcar, la levadura y la sal. Añadimos la mantequilla y mezclamos con la ayuda de los dedos, deben parecer migas. Reservamos.
 
 
Jo la farina que he utilitzat en primer lloc va ser la de blat normal (proteïnes=9gr) i com ja he explicat a mi no hem va donar bon resultat. En la segona ocasió he utilitzat farina de força (proteïnes: 13gr) i ha estat genial.
Yo la harina que he utilizado en primer lugar fue la de trigo normal (proteínas = 9gr) y como ya he explicado a mi no me dió buen resultado. En la segunda ocasión he utilizado harina de fuerza (proteínas: 13gr) y ha sido genial.
 
En un bol a part, mesclem els ous amb la nata ( en la primera ocasió era nata de cuinar (18% matèria grassa), i en la segona ocasió i la última, i la més bona!!! era nata per muntar (35%) matèria grassa.
En un bol aparte, mezclamos los huevos con la nata (en la primera ocasión era nata de cocinar (18% materia grasa), y en la segunda ocasión y la última, y la más buena! Era nata para montar (35 %) materia grasa.
 
Ara en el bol on tenim la farina, fem una obertura al centre i hi afegim la nata i l'ou. I amb l'ajut d'una cullera, espàtula, començarem a mesclar fent moviments de dins cap a fora, sense sobre mesclar! i això es el més important!!! i la clau de que ens surtin bé!!!
Ahora en el bol donde tenemos la harina, hacemos una abertura en el centro y añadimos la nata y el huevo. Y con la ayuda de una cuchara, espátula, empezaremos a mezclar haciendo movimientos de dentro hacia fuera, sin sobremezclar! y eso es lo más importante!
 
Enfarinem el taulell de treball i hi aboquem la massa. La treballarem el temps just per poder-la estirar amb el corró, deixant-la a uns 3 cm, i així poder-la tallar.
Enharinamos el mostrador de trabajo y vertemos la masa. La trabajaremos el tiempo justo para poder estirar con el rodillo, dejándola a unos 3 cm, y así poder cortar.
 
Anirem tallant amb l'ajut d'un motlle. Per poder tallar bé, cal enfarinar el motlle en cada ocasió, així evitarem que s'enganxi a la massa.
Iremos cortando con la ayuda de un molde. Para poder cortar bien, hay enharinar el molde en cada ocasión, así evitaremos que se pegue a la masa.
 
A mi em van sortir uns 12 scones. Tot depèn del diàmetre del motlle que utilitzeu.
A mí me salieron unos 12 scones. Todo depende del diámetro del molde utilizado.
 
Finalment posarem les peces a la safata, i les pintarem amb una mica de llet abans de ficar-les al forn.
Finalmente pondremos las piezas en la bandeja, y las pintaremos con un poco de leche antes de meterlas en el horno

Posem al forn de 15 a 18 minuts, fins que estiguin daurats.
Horneamos de 15 a 18 minutos, hasta que esten dorados.
 
Retirem i deixem refredar en una reixeta. Són excel · lents si es prenen acabats de fer, tot i que es congelen molt bé.
Retiramos dejamos enfriar en una rejilla. Son excelentes si se toman recién hechos, aunque se congelan muy bien.
 
 
La meva mare i jo els vam acompanyar de mantega i melmelada, el meu Arnau, de nocilla! i com que ell també volia tenir foto al bloc, de les seves manetes, avui us en deixo la instantània. Petonets i Bon profit!
 
Mi madre y yo los acompañamos de mantequilla y mermelada, mi Arnau, de nocilla! y como él también quería tener foto en el blog de ​​sus manitas, hoy os dejo la instantánea. Besitos y Buen provecho!



Comentaris

  1. Semblen delicioses, Gemma! I amb aquestes fotos... es mengen amb la vista! Petons

    ResponElimina
  2. Ohh quina sorpresa!!! se'ns dubte compartim gustos i aficions!! som fans d'Orgull i prejudici i jo de totes les sèries angleses en general, m'encanten!!! i també fa poquet vam publicar uns scones!!

    ResponElimina
  3. Doncs a les fotos semblen deliciosos! M'entren ganes d'agafar-ne un virtualment!! ^^
    Molts petons.

    ResponElimina
  4. Ohhh yo tambien soy de Down Town Abbey y Orgullo y prejuicio, y sobre todo de dulces brithis. Y los scones están entre ellos, me encantan. Tu madre habrá quedado encantada. Me ha gustado mucho el post. Bss

    Virginia "sweet and sour"

    ResponElimina
  5. Ja et vaig dir que em semblaven els scones... ara només entro per dir-te que tens un regal al nostre blog: http://cuinantentrellibres.blogspot.com.es/2013/05/premis-premis-premis.html ;)

    ResponElimina
  6. Que fotografías más bonitas, que sensaciones tan ricas y que antojo tus scones!!!



    Un beso grande.

    ResponElimina
  7. Tinen una pinta buenísima!! Me apunto a almorzar!
    Ana de JUEGO DE SABORES

    ResponElimina
  8. Ostres Gemma, d'això se'n diu perseverança!
    Jo fa temps que tinc els scones pendents de fer...ja veig que no són tan fàcils com em pensava. Quan els prepari t'ho faré saber, a veure si entre totes trobem la recepta perfecte!

    ResponElimina
  9. Deu ser coses de mares, perquè a mi les sèries angleses m'agraden molt també, encara que no he vist Dowton Abbey. La tenen a la biblioteca i qualsevol dia l'agafaré. Uns bons scones.
    Nani

    ResponElimina
  10. Hola guapa,
    si et passes pel meu bloc, trobaràs una sorpresa agradable!
    http://graelladesucre.blogspot.com.es/2013/05/premis-i-mes-premis.html

    ResponElimina
  11. Me apunto contigo a esta maravilla de desayuno, yo me lo acababa todo sin remordimientos.

    Besos.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

♥ Tot i que no sempre tinc temps, i en ocasions no puc contestar els missatges, m'encanta que em visitis i sobretot que em deixis un comentari! això em demostra que el bloc es viu!
Gràcies per passar per aquí, i per les teves opinions... entre tots aprenem. I aquesta es una de les finalitats del meu bloc, aprendre i donar a conèixer.
Petonets! i torna aviat!!!

Entrades populars