Crema Catalana per St. Josep




Sempre vaig tard... suposo que amb dos petits a casa ja és normal... però bé, millor tard que mai!
Ja vaig mostrar fa uns dies, els dibuixos que el meu fill havia fet per als Joseps de la família en motiu del dia de St. Josep.
Jo aquell dia, també els vaig fer un postre especial! I com no, va ser la Crema Catalana! La inspiració... en el blog de Cuina per llaminers, no ho recordava que la tradició del dia, marca menjar crema catalana de postres, i al veure-ho allí, vaig recordar que de ben petita, l'àvia sempre en feia! el meu avi, també es deia Josep... a casa suposo que es tradició... 
En fi, que n'he fet, i modèstia a part, no m'ha quedat gens malament... tot i que en la pròxima ocasió haure de comprar unes cassoletes adequades, que les que tinc són enormes...


INGREDIENTS ( per a 6 persones)
  • 1 L de llet
  • una branca de canyella
  • pela d'una llimona
  • 40 g de maizena
  • 8 rovells d'ou
  • 125 g de sucre 

PROCEDIMENT
En primer lloc, poso en un cassó,  a bullir la llet juntament amb una branca de canyella i la pela d'una llimona. Un cop hagi arrencat el bull, el retirem del foc i deixem reposar perquè la llet agafi el gust i l'olor, jo ho vaig deixar una mitja hora.
Entre tant, mesclem amb l'ajut del túrmix, els rovells d'ou, la maizena i el sucre. I un cop ho tenim llest ho afegim al cassó, mesclem i tornem a posar al foc fins que arrenqui el bull. 
Ho anem remenant tota l'estona, i veurem que es va espessint. 
Un cop hagi arrencat el bull, tornem a parar, ho retirem i ja ho aboquem a les cassoletes. En aquest punt, jo ho vaig deixar refredar a temperatura ambient i després a la nevera.
Finalment vam escampar sucre per sobre, i amb el bufador que vam comprar vam cremar el sucre abans de menjar!




Comentaris

Entrades populars