Cassola de mandonguilles de lluç amb mongetes

Peix, peixet
de la canya, de la canya

 

Peix , peixet
de la canya al sarronet


Peix, peixet... diu la cançó que canta el meu petit! I de peix va aquesta recepta, bona pels grans i pels petits! Mandonguilles de lluç amb gambetes! mmmmmm!

  
INGREDIENTS per a moltes MANDONGUILLES! (me'n van sortir unes 45!), que vaig congelar i així he pogut repetir el plat en més d'una ocasió.
  • 500 gr. de cues de gambes pelades i congelades
  • 900 gr de lluç (jo el vaig utilitzar congelat)
  • 6 grans d'all
  • 4 ous
  • 400 gr de pa (la molla del pa de pagès...)
  • julivert
  • sal
  • farina


PREPARACIÓ:
Descongelem les cues de lluç i les gambes a la nevera la vigília.
Un cop descongelat, el posem en una cassola ampla i el cobrim amb aigua (la justa per cobrir-lo), ho tapem i posem el foc lent. S'ha d'apartar la cassola del foc un cop arrenqui el bull, i ho deixem refredar tot plegat per començar a fer les mandonguilles.
Un cop tenim el peix fred, l'apartem del suc de la cocció (guardant aquest), li retirem les espines (si en té), i el triturem. I junt amb aquest afegim els alls, el julivert, les gambes i la molla de pa dur (prèviament triturades també).
Finalment i incorporem l'ou.
I ara ve quan ho remenem tot amb les mans i comencem  a donar forma a les mandonguilles que un cop fetes enfarinarem abans de fregir-les lleument amb oli d'oliva.
La veritat es que la quantitat que et diu la recepta original, en quant als ingredients per fer les mandonguiles, es menor, però com que a mi, m'encanta menjar-les, però no fer-les, doncs un cop que mi poso, en faig molta quantitat i després les congelo, i així ja en tinc de fetes, per futures ocasions.
I el mateix vaig fer amb el suc de la cocció del peix. El vaig congelar en tres parts, i així quan elaboro el plat, torno a recuperar tot el gust del peix.
A per cert, la recepta va ser extreta del llibre "avui convido jo"
  
INGREDIENTS PER AL PLAT (2-3persones):
  • 1 pot de mongetes cuites (uns 400gr)
  • 1 pot de bolets en conserva (jo sempre poso rovellons)
  • 15 mandonguilles
  • 1/2 cullereta de pebre dolç vermell
  • sal, i oli.
Saltem els bolets lleument a la paella (per treuren l'aigua), els salpebrem i afegim l'aigua de la cocció que havíem reservat abans al fer el peix, i deixem que arrenqui el bull.

Seguidament afegim les mongetes, que deixarem coure uns 3 minuts... i hi incorporem les mandonguilles. Deixarem coure una estona perquè s'acabi de lligar la salsa (uns 6-7 minuts) i finalment i afegim el pebre i el julivert i rectifiquem de sal si cal.
Les servirem ben calentes!
Bon profit!

 

Comentaris

Entrades populars